Reklamace půjčky a hypotéky od České spořitelny

29.09.2018

Postup při reklamaci půjčky nebo hypotéky, kterou máte uzavřenou s Českou spořitelnou patří mezi jeden z nejjednodušších. Banka komunikuje se svými klienty flexibilně a rychle. Zřízení vlastního bankovního ombudsmana jen svědčí o ochotě s nespokojenými klienty diskutovat a uzavřít smír, což ne vždy je na českém trhu samozřejmostí. Pokud máte nějaké neshody, problémy nebo komplikace s produktem půjček a hypoték od ČS, nabízíme vám oficiální postup, jak podat reklamaci či podnět.

Na vaše otázky jsou v České spořitelně připraveni 24 hodin denně. Banku můžete kontaktovat prostřednictvím bezplatného telefonního čísla 800 207 207, prostřednictvím e-mailu cas@cas.cz nebo jednoduše přes sociální síť Facebook.

Pokud si ale myslíte, že odpovědí jste již dostali mnoho a ani jedna vám nestačí, můžete podat oficiální stížnost nebo podnět a to následujícím způsobem.

Reklamace a její postup:

Oficiální reklamaci můžete podat šesti způsoby. Prostřednictvím telefonického hovoru na zákaznickou linku 800 207 207, elektronicky na cas@cas.cz nebo prostřednictvím internetového bankovnictví, či sociální sítě Facebook. Osobně na kterékoliv pobočce České spořitelny, kde vám vystaví o tom i potvrzení. Tento poslední postup doporučuje i finanční portál Ammado.

  • Reklamace na pobočce - Fyzické potvrzení o podání
  • Reklamace přes telefon - Hovor může být nahráván. Přijetí vaší reklamace je platné od okamžiku přijetí hovoru.
  • Reklamace poštou - Přijatá reklamace vám bude potvrzena zasláním informační SMS
  • Reklamace přes e-mail- Přijatá reklamace vám bude potvrzena zasláním informační SMS

Vyrozumění o vaší reklamaci vám bude doručeno písemným způsobem nebo způsobem stejným, jaký jste si zvolili vy (samozřejmě kromě způsobu návštěvy pobočky).

Ve vyrozumění vám banka odpoví na všechny vaše otázky a to jednotlivě bod po bodu tak, aby bylo pro vás srozumitelné, jasně formulované a přehledné. Veškeré náklady spojené s reklamací jdou k tíži banky.

Co má obsahovat správná reklamace

Pokud budete svou reklamaci podávat jinak než telefonicky, nesmíte zapomenout uvést své osobní údaje jako:

  • Jméno a příjmení
  • Rodné číslo nebo datum narození
  • Adresu
  • Číslo smlouvy o půjčce nebo číslo smlouvy o hypotečním úvěru

Pokud reklamujete za právnickou osobu nebo jste OSVČ, do reklamace uveďte následující:

  • Název společnosti
  • IČO
  • DIČ
  • sídlo společnosti

Lhůta pro vyřízení reklamace

Lhůta pro úvěrové produkty je 30 kalendářních dnů ode dne podání vaší reklamace. V případě, pokud vás vyzveme k doplnění údajů nebo skutečností, tak celková délka doručení potřebných dokumentů z vaší strany se do oficiální 30 denní lhůty nezapočítává.

Dá se vůči výsledku reklamace odvolat?

Pokud nebudete s výsledkem reklamace spokojeni, můžete podat opětovnou reklamaci nadřízené osobě, jako například vedoucímu pobočky, ve které jste reklamaci podávali, nebo můžete kontaktovat přímo bankovního ombudsmana.

Kontakt na bankovního obudsmana:

  • Telefon: 956 717 718
  • E-mail: ombudsman@cas.cz
  • Poštovní adresa: Ombudsman finanční skupiny Česká Spořitelna, Olbrachtova 1929/62, 140 00 Praha 4

Osobní setkání s ombudsmanem můžete dohodnout telefonicky. Dostupnost je po - pá 08:30 - 17:00

Jiné možnosti reklamace

V případě, že neuspějete ani v opětovné reklamaci, můžete se obrátit se svou stížností na nezávislé organizace

  • Samostatný odbor ochrany spotřebitele České národní banky, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1
  • Finanční arbitr ČR, Legerova 69/1581, 110 00 Praha 1